trötter

idag, efter 6 timmars skola kom jag hem, drog ner rullgardinen och lade mig i sängen och försökte sova. efter sisådär 15 minuter kom victor hem och jag gav upp sömn-drömmen och tömde istället mitt hjärta (och hjärna) i ett gråtkalas. när jag kände att det var dags att sluta snyfta (efter cirkus 40 minuter) så drog jag på mig träningskläderna. så, i spinningbyxor, svettiga sockar, sporttop och linne och såklart den obligatorska överdrgasdressen i form av en gammal men ack så skön mjukisdress började vi motarbeta demonerna och koka palt. det hjälpte. och det var konstruktivt. vilken grej.

fasligt trött är jag. nästan jämt. de senaste månaderna har jag ätit rosenrot för att hitta vardagsorken. nu är tabletterna slut och orken likaså. men det är ju inte så lätt heller, min kropp vill ju inte att jag ska vara frisk och pigg utan förstör min ro med ryggsmärta, stukning och evighetslånga förkylningar. så, även om tiden finns så finns inte orken. och som sagt, det är nog värst för victor. och mitt kaffekonto, som skjutit i höjden.

lördagen var en mysig ensam hemma dag med pyssel och tjejmiddag (victor hade bortamatch och kom bara hem och duschade och for på fest) , men igår hade vi en riktig sambodag. jag gjorde en supersöndagslunch, sedan blev det långprommis runt nydalasjön, sedan en snabb middag. efter middagen ner och se innebandy, city mot helsingborg, ner på stan och hälla i sig världens största wayne's kopp kaffe och sedan män som hatar kvinnor på bio. och sedan den högst efterlängtade sängen.

tröttheten ska besegras. planen är att ta igen de förlorade timmarna och hitta på något roligt att se fram emot. sagt och gjort, till helgen blir det att åka till världens bästa moster med världens bästa lillasyster och bara mysa i världens lugnaste by, kanske träffa världens bästa gravida kusin och världens sötaste kusinbarn och bara bara andas och mysa och spela kort och ta det lugnt. och sova, eftersom moster och morbror somnar klockan nio framför tvn, alla dagar i veckan.

nu har sambon gjort varma mackor, åh vad söt han är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0