en riktig helg.

åh, det har känts så konstigt att vara ledig. bara hemma och inte göra nånting.. ha en riktig helg. igår hann vi inte göra så mycket eftersom fotbollsäsongen har börjat, så vicce spelade träningsmatch i snöyran och jag dansade som en tok, både ett step-pass och sedan afro-dans. lagade middag och åt tillsammans med en kär vän. under salsatiden fick vi ju middagsbesök rätt så regelbundet, både fru fransson och fru johnsson, men nu måste man bjuda in folk! i alla fall fick vi sitta och prata och sen se på robinson. dessutom hade vi vår alldeles egna earth minute då proppskåpet sa att vi inte skulle ha alla hushållsmaskiner på samtidigt, så mitt i lagindelningstävlingen i släcktes hela lägenheten ner. hoppsan. sedan somnade vi till wallander så då insåg vi att kvällen nog var slut.

idag har vi varit så duktiga och storstädat hela lägenheten. victor tycker ju som sagt om att prata om att vi behöver städa "ska vi inte rengöra bakom spisen snart?" eller "mamma torkar ovanför skåpen ofta hemma". idag fick han visa vad han dög till. vi putsade alla fönster (ja, även insidan. vi bröt nästan fingrarna av oss när vi skulle försöka bända upp fönstrena), torkade i, runt och innuti spisen. torkade ur hela kylen. klättrade på väggarna och skurade ovanför skåpen. dammade av alla soffkuddar. torkade alla fönsterbrädor. diskade ljusstakaroch annat småpynt. dammsög hela lägenheten och torkade till slut golven. igår tog vi fram utemöblerna så allt det är också gjort. det kändes som vi flyttstädade när vi tog listerna, men då har man ju i alla fall inga saker i lägenheten... dessutom, och detta är det bästa: vi satte upp tavlor, list och gardinstångshållare på väggarna. fantastiskt blev det.  och nu har vi ätit pizza.  och det var också rätt så härligt.

och jag har ju inte delat med mig av mina goda nyheter! jag har fått jobb, två faktiskt!  först så har jag spikat sommaren, jag ska jobba på ett sjukhem här i stan. ska slippa pendla i sommar! känns faktiskt roligt med lite miljöombyte, fast jag faktiskt älskar att jobba med mina gamlingar. jag kommer att sakna mina trogna på mitt gamla jobb. vissa dagar är man så mycket värd där... men, jag behöver inte börja sakna än, för jag har fått ett vik. på en halvtidstjänst på borgis, så därför fick jag jobba en massa förra veckan och ska också jobba hela nästa helg. Så allt födelsedagsfirande blir på vardagarna, inget storkalas i helgen.. fast, eftersom jag jobbar "hemma" så ska jag nog våldgästa fruarna på fredag eller lördagkväll efter jobbet!

åh, nu ligger pizzan och jäser i magen. ikväll blir det att sova framför beck.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det vill jag absolut!

v 16 är jag ledig from onsdag till måndag så då kan vi väl ses nåt? :)

2009-04-02 @ 09:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0