Bokhora?

Tisdagsmorgonenen spenderades på bästa sättet av alla möjliga, med en vän på bokrean. Jag hade förberett mig väl genom att läsa reklambladen och låtit victor kryssa i det han ville ha, så när det väl var dags så fylldes korgen väldigt snabbt!  (jag skulle mycket gärna vilja lägga upp en såndär snitsig bild på hela min nya bokhög här på bloggen nu, men efter en incident på vår faddermaskerad i lördags så är det fläckar på linsen på min nya fina julklapp av victor,  som inte vill försvinna, så efter många om och men och tårar och frustration ska jag lämna in den på expert och sen hoppas på att det inte blir allför dyrt att få den fixad. ifall det blir dyrt så blir det väl inga nya glasögon för mig den här våren heller. jag får fortsätta plåga mina ögon med linser 14 timmar och dygnet och trots konstanta förkylningar, eller vara blind. men så är det, livet är skit ibland.)

efter en stunds shoppande gjorde vi oss förtjänta av årets (största) semla på mekka. lika trevligt som alltid att sitta med en vän på ett café och bara prata, och sedan avbeta alla världsproblemen på väg till skolan. när vi nått vårt mål bestämde vi oss för att göra en lista på "klsassiker", dvs böcker som man "borde" men kanske också behöver läsa. har ni några tips på böcker "som man bara måste läsa!"?

annars då? jag är sjuk, igen. inte i ryggen eller foten utan en tvättäkta förkylning. och ja, det är minst lika jobbigt för victor som det är för mig, eftersom jag har lätt mano-depressiva tendenser när jag inte är frisk. ("varför straffar gud mig på det här viset?") i söndags var jag sugen på choklad så jag bad honom handla, men sen när han kom hem med fel sort "den andra var slut" (han köpte malteser istället för krisp) så blev jag så sur att jag vägrade äta den. mog1, som min syster skulle ha sagt. korkat, anser nog dom flesta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0