hela helgen

nu är hela helgen slut. vicce har hoppat in i duschen efter träningsmatch. idag städade vi, tog en prommis och åt glass i solskenet, hälsade på bror och hans sambo och fick lite chokladkaka, tog med oss lillasyster hem till lägenheten och lät henne laga mat åt oss. så vi har umgåtts, på riktigt i helgen. när finporslinet dukades fram på storerbrors nya utemöbler fick jag lite kyrkfika-känsla. eller söndagsmiddag med familjen i kristna kretsar, då man är uppklädd och trevlig och pratar om bra saker. vi var i alla fall trevliga.

egentigen skulle jag ha läst idag, kommit ikapp med skolarbetet eftersom jag ska jobba imorgon, men att prata och äta är så mycket roligare. och se på tv. och surfa på datorn. och fika med vicce. och...



syster fick vara smakråd idag när vi satte upp hyllor.
(på övre listen är det en bild på hugo-pugo som vi fick i julklapp av kusin, och tavlan bredvid är inköpt i tanzania och föreställer masajer. på den nedre ramen står två små kaktusar som överlevt ända sen jag flyttade till sandviken, ett födelsedagskort från fruarna om en väntande överraskning och IKEA-ljuslyktor, bara för att alla andra har sånna och jag faller för grupptryck.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0