särbo

denna helg är jag inte sambomedvictor, utan vi är särbos. detta av den enkla anledningen att han var så upptagen igår kväll och jag är så upptagen idag och imorgon att vi (jag) tänkte passa på att träffa lite gamla vänner istället, och lite familj, och jobba. lyckan kom emot mig igår när jag insåg att jag fått lön för augusti, då jag jobbade en vecka, hela 4,800 kr. plus studiebidrag. denna månad är jag rik.

igår, när jag återupplevde lite av gamla ungdomsledarlivet sa en vän så fint "man får inte glömma att be även om allt är bra". och så är det ju, ganska precis. i veckan var jag på en mysig bön och lovsångskväll, där vi skulle be för varandra. "vill du att vi ska be för nåt särskilt?" "nej" sa jag. för allting är ju faktiskt väldigt bra. förutom att jag hade tenta i 6 timmar igår, att jag är dödligt förkyld och att sambon har träning eller match (eller två träningar) nästan varje kväll i veckan, så är allting faktiskt väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0