a walk down memory lane (en härlig nostalgitripp en tråkig måndag)

"Engagerad och trevlig tjej. Tar nog på sig för mycketl men jag är säker på att du kommer att lyckas bra i livet. En sån trevlig, snäll och smart tjej kan väl inte göra mer än att lyckas.
Lycka till.
/Victor F"

Samma dag (elle dagen innan) som vi tog studenten fick vi skriva hälsningar till varandra i speciella böcker. Eftersom jag åkte till stockholm dagen efter studenten, sen åkte hem, jobbade, for på semster, kom hem några dagar och packade och sedan flyttade har en hel del saker försvunnit. bland annat mitt slutbetyg, mina stipendier (ja, läs flertal; 2 elevråds och ett företagarstipendium) och andra minnesvärda saker försvunnit. I helgen var jag hemma hos pappa, och precis innan vi skulle åka till stan frågade han om jag skulle ha tillbka min byrå med gamla saker i. Byrån är hiskeligt ful, så jag sa nej, men lade till "vilka saker?"

det visar sig alltså att min syster var så snäll och packade ihop alla saker som jag inte orkade ta med i flytten, ner i en byrå som ställdes i förrådet. hör ooch häpna, när jag drar i lådorna hittar jag gamla smycken, kläder, presenter, och viktiga dokument i ett stort kuvert. här hittar jag då boken, och börjar bläddra och läser ovanstående kommentar. kommentaren som är så opersonlig, improviserad, icke-kärleksfull, och som innehåller ordet lyckas mer än någon annan kommmentar, är skriven av min nuvarande sambo. Lite komiskt va?

Men det värmer ändå i hela kroppen. Vi hade en speciell gymnasieklass, både superhärlig och as-jobbig. men efter tre år tillsammans menade vi ändå det vi skrev till varandra. "glöm aldrig mig, för jag kommer aldrig att glömma dig!" en härlig nostalgitripp en tråkig måndag.

annars så..
fortfarnade förkyld. hostar så att kroppen värker.
drog en snabb-shopping för mig själv och köpte en fleecetröja och en orkide (för det är jag värd)
trött tröttare tröttast  efter helgens kalas, men det var ändå supervärt.
inte alls taggad på salsa, men klockan 18.00 kommer jag ändå stå där och fnittra.
har jag påbörjat ett nytt projekt, mer om detta senare!

Kommentarer
Postat av: C

Åh, jag blir varm i hela kroppen!

:)

2008-09-30 @ 09:39:14
URL: http://ine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0