städchock.

Städning har inte varit särskilt prioriterat här hemma nu ett tag. Har nästan varit lite pinsamt, har velat bjuda över kompisar men inte vågat för att dammråttorna kanske skulle börja anfalla. eller ett någon skulle få ett astma-anfall.
Men har man tenta-plugg och är förkyld väljer man lite vad man vill se, och vad man orkar göra. idag, av alla dagar, tog vi oss tid. det var rätt så skönt, att få slänga och organisera, så att det blir fint och man motiveras att ha det så ett tag.

hör och häpna, när jag står och ska börja torka golven och victor städar toan inleds ett mycket konstigt samtal.
jag: "du, hur ofta brukar du byta vatten när du torkar golv?"
victor: "jag har aldrig torkat golven"
jag: "vad, har du aldrig torkat golven? vi har ju bott tillsammans i ett halvår! men hemma då?"
victor: "nej, jag har aldrig torkat golv"
jag: "aldrig nånsin? du är ju snart 22 år."
vIctor: "nej"

jag känner mig misslyckad.
 som feminist och som självständig kvinna att min sambo aldrig har torkat golven i vår gemensamma lägenhet. och så blir jag lite besviken på han föräldrar (läs: mamma) för att han inte fick städa på riktigt. innan vi flyttade ihop var jag rädd för att bo med victor, han är lite pedant. han vill ha ordning, han hade det förut. hos hans föräldrar var det alltid städat, var sak på sin plats, inga råttor under soffan där inte. hemma hos min pappa, där var det alltid stökigt. ett stort hus på 4 barn och en pappa som chef, men vi försökte att städa tillsammans och hålla koll. när jag bodde hemma och hade en ledig dag hände det att jag städade hela huset ensam. och min sambo har aldrig torkat golv. men nu ska det bli ändringar.

kanske har märkt att jag misslyckades med min utmaning för veckan? tja, man kan ju inte lyckas jämt. imorgon börjar jag med ett nytt, ska bara fundera ut vad det blir!

annars så...
har jag äntligen kunnat börja träna igen.
3 lediga dagar den här veckan, men ändå sjukt mycket plugg.
maskeraden igår blev trevlig kväll med trevliga samtal.
ikväll ska vi se på masjävlar (sveriges absolut roligaste film) och äta glass.
är victor är jättehes och kan knappt prata, mycket lugnt och skönt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0