going strong

victor kom just hem från träningen, han bad mig lukta på honom och sen började han leta onyttigheter i frysen. "är inte du hungrig?"  nu hoppade han in i duschen (trodde jag), men genom toadörren hör jag honom "kan inte du boka en tvättid till imorgon?" . vilket samboliv vi har.

annars så är det skola som gäller nu, monsterdagar. på morgonen när jag, som vanligtvis är väldigt morgonpigg, ska dra mig upp så är jag så arg. jag är arg på sängen för att den är så skön, på väckarklockan för att den ringer, för att kaffet inte kokar sig själv och för att det regnar och blåser på väg till skolan. energin ligger på minus just nu, och allt det andra, det roliga, försummas. träning, credo, salsa, vänner, bakning, samtal och promenader finns inte i mitt medvetande, vissa saker gör jag bara utan att hinna andas och leva. städa-tvätta-diska gör jag bara för att jag måste, när jag måste. och victor, han är den som drar just nu.



jag överlevde förra veckan, så jag klarar nog den här också.
och när jag gjort det ska jag bli sådär roligt spydig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0