en såndär...

förra veckan var min utmaning att varje kväll dra ett bibelord och läsa det stycket, och sedan be. bibelorden fick jag, i en liten glasburk, av några vänner när jag flyttade ner som ungdomsledare. länge har det stått orört på mitt sängbordd, men i veckan fick jag mig varje kväll något att begrunda. det var häftigt, och lärorikt, testa!

i veckan är det en såndär vecka.
på fredag är det tenta igen, och imorgon är det den där dagen. hela helgen, alla besök har varit nedräkningar till imorgon, jag har tillochmed skickat in en liten grej till VK som publiceras på onsdag. på nåt sätt så måste man tänka på det, men man vill inte, eller jo, man vill, för man vill minnas, men jag vill inte gråta. inte bryta ihop. inte ha sådär ont i kroppen som man får när tårarna sprutar och kroppen skakar. jag vill visa, men ändå inte, hur det är.
veckans uppdrag är bara att överleva. överleva den 14 oktober 2008 då det är precis 15 år sen mamma dog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0