skambos?

karin i min projektgrupp myntade ett nytt uttryck för mig; skambos.
tydligen var det ettt utryck någon som inte tyckte att sambosskapet var sådäre okej inför Gud använde. skambo. tänker bara på michale moore när han står och gastar "shame on you, mr Bush!". skambos. passande, med valet i usa i natt. jag är måttlig intresserad av vad som händer i usa, och jag tänker inte hejja för Obama bara för att jag tror att det skulle vara superhäftigt med en mörkhyad president i usa, trots att det skulle vara lite häftigt, av principskäl. jag är för oinsatt för att kunna uttala mig. så har vi det sagt, jag är sanslöst oinsatt på amerikans politik. sanslöst ointresserad också. jag försöker fördriva min tid med mer meninsgfulla saker.

ikväll har s(k)ambon träning, och jag snörvlar och suckar av ännu en förkylningsattack. inte ens tenta den här gången, bara ett projektarbete på 2 veckor i kognitiv psykologi, som skrevs på engelska och opponerades mot imorse. och vi klarade det. förkylning igen är inte så roligt, men igår städade jag och ikväll blev det blåbärsbrownies och filmjölkslimpa (och handen på ungsgallret, aj!). tar lugna promenader i härligt novemberväder, läser Zadie Smith - Om Skönhet, kurerar med bafusin och nezeril, tjuvtränar på salsa-stegen som vi lärde oss igår och försöker intala mig att pinsamheterna på salsafesten i helgen bara var tillfälligheter, och att det blir bättre, att jag blir bättre. jag rindge min moster, det tåls att säga så många gånger, och hon är helt fantastisk. och så blir jag glad. jag ringer mina syskon och planerar en ikearesa till helgen, ringer jobbet och ber om att får jobba under jul och nyår, ringer pappa för att få höra hur det är, och få berätta hur allt egentligen är.

skambos, var säger ni, hissa eller dissa?
enligt min erfarenhet; hissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0