fab four goes to IKEA (again)

för ett år sedan for fab five till ikea. då var det jag, victor, min bror, han bästa kompis och kompisen pojkvän.  (läs hela inlägget här)  igår åkte fab four till ikea, två ursprungsmedlemmar, (jag och min mellanbror) samt två till syskon. alltså hela syskonskaran på 4 personer i åldrarna 18 till 30 år åkte i pappas volvo 3 timmar för att få storshoppa tillsammans. alla respektiven (felle och vicce) lämnades hemma, likaså pappa. jag tror han var lite ledsen där ett tag när han inte fick följa med, men let's face it, han hade inte fått plats.

det är nånting med hösten och ikea. det är nästan alltid höst när man vill handla massa grejer och göra om överallt. i alla fall för mig. nästan alltid en novemberresa, så man får kolla lite på julpynt och myssaker. när vi blev sambos i våras var vi där och köpte ett helt hem, och nu fick vi köpa dom där sakerna som inte fick plats/som vi inte trodde vi hade råd med. av alla syskon handlade jag mest, helt klart. mycket snyggt (som man bara måste ha) mycket praktiskt (man behöver faktiskt alltid värmeljus) lite inför julen (alltid nåt projket som man kan påbörja) lite beställda varor (en pajform till julia)samt en massa överraskningssaker till pappa!

papi alltså, det är ju farsdag idag och storebror har lurat i han att han ska få en ny jaktjacka. men, vi har löpt lite saker som vi ska överraska honom med, ett nytt överkast, fina kuddar till sängen, en tavelram, gardinstänger, en hylla och ljusstakar. dessutom har vi tänkt städa ihop en massa skrot och byta ut alla dörrhandtag och knoppar. han ska alltså få ett mysigt sovrum! söta lilla papi. vi måste bara lura ut honom ur huset så att vi kan göra allt ifred. detta ska bröderna lösa.

vår lägenhet sert dock ut som ett bombnedslag just nu. igår, klockan 20 hade vi lilla julafton här hemma och victor fick se vad jag hade köpt. när vi började slita i förpackningarna och ville montera insåg vi att vår hammare hade flytt. eftersom vi ibland är lite (läs: totalt) tanksrpidda hamnar saker ibland fel. efter att ha letat på alla "felaktiga" ställen insåg vi att hammaren nog hade fått fötter och ett telefonsamtal bekräftade detta: svärfar hade fåt med den hem för 2 månader sedan. kanon. alltså är allt kaos här just nu, och inte alls sådär mysigt som man önskar. men som sagt, farsdag idag och vicce ska dit i eftermiddag (eftersom jag ska hem till pappa). ikväll finns hammaren här, då ska vi börja jobba för att få det sådär fint och mysigt som vi vill ha det!

annars så...
har jag varit totalförkyld i en och halv vecka. jag är less! 
är veckans uppdrag att seriefasta.
forskningsyrket
ska tydligen vara nåt för min grupp, enligt projkethandledarem.
är det grått och dimmigt ute, inte alls trevligt.
ska jag träffa syster nere på subway snart, för att äta gott och inhandla lite gardiner till papi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0