finally friday.

frisk? ja kanske. eller så har jag bara fått ännu en sjukdom som inte hunnit blomma ut än. typ en hjärntumör.
efter allt ryggont och magsjuka övergick det till magknip och illamående. tidigare erfarenhet av detta visar på magkatarr (så går det när man självkurerar sig med coca cola och voltaren gel i två dagar). så igår kl 21 gav jag upp och la mig i sängen. efter att victor tröstat och kramat lyckades jag somna, och sov 11 timmar. dagsläget idag är lite halsont och ont i magen, får se om det blir veckans tredje resa till apoteket för att inhandla pronaxen (det enda som VERKLIGEN hjälper då smärtan slår till) samt omeprasol (magkatarrskuren som jag redan ätit alldeles för många gånger)

midag just nu. victor är och skriver tenta, stackarn, så jag får roa mig själv. om en stund pyser jag dock iväg på adventsöverraskning med klassen, och direkt därefter tar jag bussen till ersboda för att se vicce spela innebandy. salsafest ikväll blev inställt, salsatrions tredje medlem har ju åkt till de fantastiska landet tanzania och ön Zansibar för attt hälsa på sin svägerska. imorgon blir det gammlia och stan och kanske träffa familjen och gå på julkonsert, på söndag är det dags att äta tårta med bror som fyllt 27 år.

annars så...
ler jag för mig själv om diskussionen kring VF's underbara clara och niotillfem bloggen, kul med lite feminism diskussion i bloggvärlden.
håller jag inte med blondinbella om att hennes barbie är snyggaste, jag gillar miss li's.
tar jag åt mig av en väns kommentar om magsjuka. den är befogad. och jag stannade faktiskt hemma.

lite annorlunda va?
näe, nu ska jag vidare. ha en himla härlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken tur att du blivit frisk från sjukan, men synd att du ändå har ont i magen! :(

Kul att du länkade, kanske får andra att tänka efter... Hoppas iallafall att magen ordnar sig och så ses vi kanske till Umeå och universitetet till våren :D

2008-12-06 @ 16:55:38
URL: http://smagodis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0