Jullov (better days awaits you)

And you ask me what I want this year
And I try to make this kind and clear
Just the chance that maybe we'll find better days
Cause I don't need boxes wrapped in strings
And designer love and empty things
Just the chance that maybe we'll find better days

So take these words and sing out loud
Cause everyone is forgiven now
Cause tonight's the night the world begins again


(goo goo dolls - better days)

sambon sover, som vanligt. jag hade en förhoppning om att studsa upp ur sängen halv sju imorse för att träna två pass före nio, men förståndet tog över. nu väntar jag på att pappa ska höra av sig och vi ska fara och handla julklappar åt mina syskon. från pappa måste jag få tillägga. jag har handlat alla mina färdigt. eller, nästan. jag har börjat få lite ångest över att victor köpt så mycket åt mig och att jag bara köpt en sak åt honom, så jag måste hitta nåt. snabbt. men det är svårt när man alltid går och handlar tillsammans. och när jag dessutom inte har någon annan möjlig dag att handla än idag.

igår klädde vi julkgranen och la alla paket under. sen plockade vi fram alla tomtar och julkrubban, och drack julmust.  det tog hela kvällen, men det var nog vår bästa sambokväll hittills. vi ska fira jul ihop, vi är sambos, vi lever tillsammans, vi vill skapa traditioner. vi fick lov att göra allt redan nu eftersom vi inte kommer vara hemma så mycket framöver, imorgon blir det lilla-julafton med mina mostrar, kusiner och världesn bästa Hugo, och på söndag blir det vicces föräldrar, och på måndag-tisdag-torsdag-fredag ska jag jobba. så det är lika bra att börja njuta nu!

ibland är det svårt att veta vad man ska göra. i mitt fall är det så svårt när man vill så mycket. jag vill åka till victors morföräldrar för att få en riktig vit jul, men jag vill också fira med min familj, gå i kyrkan och se på julspelen, hinna träffa alla hemvändare och jobba så mycket som möjligt. jag vill göra så mycket, men ibland känns det inte som det viktigaste. det viktigaste är vad man behöver göra. jag skulle till exempel vilja träna varje dag, men behöver ju faktiskt vila också. och jag behöver jobba, och träffa vännerna, och hjälpa pappa köpa några julklappar, inget mer egentligen. just nu behöver jag äta frukost och drick lite chai. och så behöver jag lära mig slappna av och bara njuta. jag behöver inte väcka victor på ett hemskt sätt, men han skulle ju vara i skolan klockan 10 så nåt måste göras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0